۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۵۹۹۱۸۵
سردار سلیمانی در جمع اساتید حوزه:

روحانیت نباید نسبت به نظام بی تفاوت باشد | معاهدات برجام گونه را نمی پذیریم

روحانیت نباید نسبت به نظام بی تفاوت باشد | معاهدات برجام گونه را نمی پذیریم
فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه اقتدار ایران مرهون نظام اسلامی است، گفت: هدف از برجام 2 کاستن حرارت اسلامی و خشکانیدن آن در خاورمیانه بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار قاسم سلیمانی امشب در همایش رسالت های حوزه و گام دوم انقلاب اسلامی که در سالن همایش های دارلشفاء برگزار شد، با بیان اینکه روحانیت هرگز نباید نسبت به نظام اسلامی بی تفاوت باشد، گفت: نظام اسلامی تنها نظامی است که از اسلام ناب دفاع می کند و اگر کسی از آن حمایت نکند نه تنها تربیت شده مکتب اسلام نیست، بلکه روح اسلامی در آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: امروز باید در حوزه و دانشگاه نسبت به تبیین و ترویج تفکر رهبری اقدام شود؛ نباید به اشاره در این زمینه اکتفا شود، بلکه به صورت عمیق بر آن تحقیق و پژوهش شود.

سردار سلیمانی با بیان اینکه میان نظام ما و اسلام رابطه تنگاتنگی ایجاد شده است، افزود: اگر این نظام آسیب ببیند هیچ چیزی از اسلام باقی نخواهد ماند، زیرا دشمن اجازه بازگشت حکومت اسلامی حتی اسلام بنی عباس و بنی امیه را هم نخواهد داد؛ به بیان دیگر اگر نظام اسلامی نباشد دشمن چیزی به نام ایران باقی نخواهد گذاشت.

فرمانده سپاه قدس تأکید کرد: امروز باید دانست که محور مقاومت به برکت انقلاب اسلامی به وجود آمده و همه پیروزی های حزب الله لبنان، حماس، یمن، عراق و سوریه به خاطر تکیه آن ها بر اقتدار ایران اسلامی است؛ حرکت انقلاب اسلامی سبب شد حماس بتواند در کمتر از 48 ساعت رژیم صهیونیستی را وادار به عقب نشینی کند.

وی با بیان اینکه جریان اسلامی امروز نسبت به تسلیح خود مختارانه عمل می کند و از هیچ قدرتی ترس ندارد، ابراز کرد: هر سال به لطف و عنایت خداوند متعال بر قطر پیروزی های نظام اسلامی افزود شده است؛ امروز بیش از آنکه سرمایه گذاری های اقتصادی ما در منطقه اثر داشته باشد، اقتدارمان اثرگذار است و باید دانست که اگر نظام ما فاقد پشتوانه اسلام بود، این اقتدار را پیدا نمی کرد.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه منافع ملت ایران با اسلام و مذهب مغایرتی ندارد، افزود: رهبر معظم انقلاب در همه مسائل منطقه موضوع پیوست مورد توجه شان بحث «منافع ملی» است، اما متأسفانه این موضوع برای جامعه تبیین نشده است.

فرمانده سپاه قدس روابط ایران و عراق در دوران رژیم منحوس پهلوی را مورد توجه قرار داد و گفت: امروز دکترین نظامی ما در ارتباط با عراق بهترین نظرات را دارند و دیگر با دیدگاه دشمن به آن ها نمی نگرند؛ چه کسی می تواند بدون پشتوانه نظام اسلامی به دستاوردهایی که ما در عراق و منطقه به دست آورده ایم دسترسی پیدا کند؟ در اواخر دوره صدام کل مبادلات مان 10 میلیون دلار بود، اما امروز حجم صادراتمان به 12 میلیارد دلار در سال رسیده است.

وی افزود: امروز شاهد هستیم که ترامپ به صورت مخفیانه به عراق سفر می کند و به صورت مفتضحانه اعتراف کرده است که 7 تریلیون دلار در منطقه خرج کرده ایم، اما مجبوریم مخفیانه به آنجا سفر کنیم و این در حالی است که ما در عراق وضع بسیار خوبی داریم؛ برخی افراد همانند دوره صدر اسلام چشم خود را بر حقایق فرو بسته اند و گویا نمی دانند که اگر حزب الله لبنان و جنبش حماس وجود نداشتند، رژیم صهیونیستی همانند یک سگ هار به جان منطقه و ما می افتاد و رهایمان نمی کرد.

سردار سلیمانی اظهار کرد: بدون شک قدرت اسلام می تواند قدرت های استکباری را نابود کند؛ عراق بدون قدرت و اقتدار اسلام نمی توانست آمریکا را از خاک خود بیرون کند.

فرمانده سپاه قدس داعش را خطرناک ترین حادثه اسلام در قرون اخیر دانست و بیان کرد: اگر این طوفان مسموم با 4 هزار انتحاری به ایران می آمد چه اتفاقی می افتاد؟ آن ها تا به نزدیکی مرزهای ایران رسیده بودند و اگر با آن ها نمی جنگیدیم عواقب ناگواری دامن ملت را می گرفت؛ داعش با رعب افکنی جلو می آمد و اگر رعب بر ملتی غالب شود، بدون شک آن ملت قلع و قمع خواهد شد و ما به وضوح دیدیم که ملت ایران به برکت وجود نظام اسلامی جسارت داشتند و از دشمن نمی هراسیدند.

وی با بیان اینکه هدف از برجام 2 کاستن حرارت اسلامی و خشکانیدن آن در خاورمیانه بود، ابراز کرد: دشمن از اسلام نابی که امام خمینی(ره) پس گذشت قرن ها آن را مجدداً پایه گذاری کردند هراس داشت، برای همین می خواست با برجام 2 اسلام وهابی و یهودی عربستانی را جایگزین اسلام ناب کند.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه رهبری خبیر و بصیر ایران اسلامی اجازه نخواهند داد معاهدات برجام گونه بر کشور تحمیل شود، افزود: امروز همه باید بدانند که حتی اگر اینگونه معاهدات از سوی ما پذیرفته هم شود، باز دشمن به آن اکتفا نخواهد کرد و گام های بیشتری برخواهد داشت؛ دشمن با برجام سه ضلع هسته ای، منطقه و رابطه را هدف گرفته است و می خواهد از دام هسته ای استفاده کند تا به منطقه و رابطه برسد.

فرمانده سپاه قدس با تأکید بر اینکه اگر اسلام نباشد، ایران اقتدار نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: امروز باید دانست که قدرت با اقتدار تفاوت دارد؛ کشورهایی همچون عربستان، امارات، ژاپن، قطر و حتی از دیدگاه اقتصادی قدرت دارند، اما اقتدار ندارند، زیرا آمریکا با بدترین لحن با آنها صحبت می کند و آن ها نیز توان دفاع از خود را ندارند.

وی ادامه داد: اقتدار ایران مرهون اسلام، اراده و دارا بودن انسان های فداکار است؛ امروز دنیا به ایران اعتماد می کند، زیرا همگان می دانند جنگیدن با داعش در 3 هزار کیلومتر آن طرف تر از مرزهای خود کار آسانی نیست.

سردار سلیمانی ابراز داشت: اینکه رهبر معظم انقلاب به بشار اسد خطاب کردند که شما به قهرمان جهان عرب تبدیل شدید، از آن جهت بود که به همگان بفهمانند ملت ها با تکیه بر اسلام و نظام اسلامی می توانند به اقتدار دست پیدا کنند؛ به بیان دیگر این اتکا به نظام اسلامی بود که بشار اسد را به قهرمان جهان عرب تبدیل کرد.

فرمانده سپاه قدس مطرح کرد: امروز باید دانست که انصارالله یمن بدون تکیه بر نظام اسلامی و رهبری مقتدر انقلاب نمی توانست تا این اندازه مقاومت کند؛ یمن با وجود همه سختی ها و تنگناها توانست ریاض پایتخت آل سعود را با بارها با موشک مورد هدف قرار دهد.

وی با بیان اینکه روحانیت باید نسبت به آگاه سازی مسلمانان نسبت به افتخاراتشان اقدام کند، یادآور شد: ما نتوانسته ایم با عنوان عزت ملی کام مردم را شیرین کنیم، بنابراین باید لذت این عوان را به آن ها بچشانیم؛ همه دنیا از حادثه دو روز قبل که بشار اسد آمد و با رهبری دیدار کرد با عنوان «لبخند پیروزی» یاد کرده اند و ما باید این پیروزی های عظیم را برای مردم تبیین کنیم./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات